torsdag 21 september 2017

Myspys!


Vilken mysig årstid vi är i nu! Mittemellan ngt känns det som. Och faktiskt, i morgon är det ju Höstdagjämningen. En fin solig dag var det hela dagen och även i morgon blir det så! 
Sjukhusbesök till soliga staden har det varit de senaste dagarna, det är mycket nu. Skönt i alla fall att inte behöva köra i mörker och halka. Nu hemma igen och det blir nervarvning med Idols från Finland och sedan Idol från Sverige. Och för min del något att göra samtidigt, få se vad det blir, kan inte det där med att sitta riktigt sysslolös. Soffläge i alla fall! Och tända ljus. 

(Inte gick det att helga till måndagen och onsdagen. Det är bäst som det är :)

2 kommentarer:

  1. Jag var inne och nosade här hos dig igår, men hann aldrig skriva något eftersom jag hade en tid att passa. Sedan skrev du hos mig ;-)
    Vad kul att du kan se två omgångar av Idol samma dag! Är det stor skillnad på programmen, eller är de väldigt lika?

    Alla de böcker jag skrev om har jag ju inte läst nu, den äldsta var ju recenserad för sju år sedan ... MEN de senaste månaderna kom jag igång ordentligt och det är verkligen mysigt!
    Kram på dig <3

    SvaraRadera
  2. Ja, här är en till som gillar den här årstiden! Både de lite kulnare dagarna med innepyssel och tända ljus och framför allt de klara, soliga, lagom varma dagarna! Då trivs jag. Sköna promenader utan så mycket ytterkläder och lite arbete i trädgården - där finns alltid något att göra om man känner för det!
    Hoppas att sjukhusbesöken snart är över och du får hem en frisk människa!
    Kram, Monica

    SvaraRadera