torsdag 5 oktober 2017

Päivä kerrallaan. En dag i taget.

Börjar det nu? Det ser verkligen lite "mörkt" ut de kommande tio dagarna. Men ännu har vi plusgrader och bara vägar så jag gläder mig!!! Inte i den betydelsen att vi har endast vägar utan vi har vägar som det inte är någon is på! Alltså bara. Alltså jag. Och ord. Älskar sådant.


Jag kom hem för en timme sedan, hade varit i stan sedan tidiga morgonen. Fått en massa gjort där i staden min så nu torde ingenting finnas som jobbar vidare i min hjärna. Jag ska sova. Har jag tänkt.

Herr Husse kurerar sig och vi hoppas förstås att allt ska bli som förr. Så mycket av inte så behagliga, trevliga saker det har blivit mittiallt. Tvärtom, jättejobbiga. I familjen. Nu gäller det att hålla huvudet kallt och verkligen ta en dag i taget.

2 kommentarer:

  1. Förstår att det finns sjukdom i bilden när du skriver som du skriver i liten text. Önskar er allt gott! Vet hur det kan vara och är. En dag i taget gäller, precis så är det. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna att allt ska bli som förr och om de inte skulle bli det, så kan det bli bra på något annat sätt! På något sätt ordnar det sig!
    Vi får hoppas att frostgraderna och snön dröjer ett tag till i alla fall!
    Nu åker vi till Kreta en vecka och lapar sol. Hörs när vi kommer hem!
    Kram, Monica

    SvaraRadera