söndag 11 februari 2018

Lite på gång, vid sidan om.

Gossarna önskade sig halsdukar, förundrad över detta satte jag i gång med den ena. 
Mamman stickade den andra, lite ljusare blå.

Säkert ingen ny uppfinning, men jag virkade en hängare och sydde fast en namnlapp på Nikos, 
likaså gjorde mamman på Theos.

Senaste söndag var det dags för lökarna. Småningom gott i sallad, eller direkt!

Ville gärna delta i OS-stickandet och funderade länge vilket slags projekt jag ska ta itu med. Axeln protesterar då jag tar i för häftigt. Bestämde mig till slut för något så originellt som ett par sockor! Inköpte fyrkantiga stickor i trä, kanske de underlättar lite.

Det fanns ett mönster som jag sökte med ljus och lykta och i förrgår på kvällen, 
med OS-invigningen i repris i teve, satte jag i gång.

Och i dag är det fastlagssöndag! En fundering som jag har i huvudet nu är fastan. 
Något skall jag försaka från och med askonsdagen...

1 kommentar:

  1. Vilken fin halsduk du stickat åt Niko! Dom har så fina namn, tycker jag dina dotterbarn! Alla fyra!
    VM i stickning har jag inte hört talas om? Spännande! Hur avgörs det? Skickar man in sitt bidrag nånstans? Och fyrkantiga stickor har jag inte heller hört om förut! Jag hänger inte med...
    Här har vi fått plusgrader idag och den lilla snön försvinner så sakta.
    Ha det gott,kram, Monica

    SvaraRadera