torsdag 22 mars 2018

Det var "one of those days"!

Och snö det har vi! Eken drunknar i snön, ser det ut som.

Utejulgranen ska få ha sina ljus tända fredag-lördag, sen ändrar vi till sommartid. Kunde ju ha tagit bort ljusen för länge sen, men sladden är fastfrusen i marken... Ljusen har fått lysa i vinter då det varit ngt speciellt.

Här i trakten finns det varg nuförtiden. Så hemskt!
Likaså finns här björn nuförtiden. Lika hemskt!
Våra sötnosar kan vara ett lätt byte för rovdjuren, för de är så otroligt snälla. Då de var valpar vaktade vi att havsörnen inte skulle ta dem. En gång var det mycket nära med Sesian, på villan. Huujedamej.

I morse tänkte jag att de kanske försöker likna björnar.
Två björnar på bakgården.

För övrigt blev jag stoppad av polisen för en stund sedan då jag kom hem.
Mera om det i morgon. God natt!

4 kommentarer:

  1. Låt julljusen lysa, julen varar ju ända fram till påsken fastän man påstår att det inte är sant. Men fryser sladdarna fast så ...
    Jag förstår rädslan vad gäller björn och varg. Var och en på sin plats, så ska det vara om det kan vara det.
    Här lär vi också ha varg för tillfället men förhoppningsvis drar han österut igen över isarna. För det finns ingen vargflicka här för honom att bilda revir med.
    Ser framemot imorgon så jag får veta varför du blev stoppad!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Svar:
    Sååå mycket kunde hon inte utan att ta till hjälp, helt rätt!
    Ja, kan du tänka dig att han glömde bort mig, haha.
    <3-kram

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, varg, björn och havsörn! Ni bor ju i vildmarken! Förstår om ni är rädda om era fina hundar! Men vågar sig varg och björn så nära bebyggelse? Hundarna kan väl inte komma ut från tomten?
    Spännande med polisen...det vill jag höra mer om!
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Sommartid bland björnar i snö. Det känns onekligen lite udda.
    Hoppas att våren kommer till dig snart!
    Ser fram emot att höra om poliserna :-)

    SvaraRadera