tisdag 7 augusti 2018

Bärtider, hejhej!


Bärplockningstider är det. Nuförtiden hoppar jag över den tiden. Behöver ju inte utmana ödet. Vargar och björnar har det skrivits mycket om. Ngnstans i våra skogar befinner de sig, tyvärr. Emellanåt är jag en räddhare. Köper bären om jag hittar ngn som säljer. Enkelt och behändigt. Det var bättre förr, utan dessa rovdjur!!!

I dag började jobbet för Mayas mor och jag, mormor, fick äran att sköta lilla söta fröken. Vid lunchtid dök Tildes familj upp, liksom Mayas morbror. Lax och potatis stod på menyn och maten hade strykande åtgång! Det var en sådan dag då det var mycket familjeumgänge, trots att en del börjat jobba igen efter semestern. För mig blev det siesta på kvällen, somnade sittande på soffan då jag tittade på nyheterna.

I morgon tidig uppstigning för då bär det av till villan. 
Mitt sällskap blir mamma och mina syskon. Det ska bli riktigt kul!

1 kommentar:

  1. Nej, jag skulle inte heller ge mig ut i skogen om jag visste att det fanns björn och varg där! Det har vi inte här, men vi har ju vildsvin numera och dom är inte heller roliga att råka ut för, även om det inte är i samma klass som björn och varg!
    Så roligt att få rå om lilla söta Maya och så kul att resten av familjen också dök upp! Tur att du hade mycket mat...
    Det låter jättetrevligt att få umgås med mamma och syskon! Hoppas att ni får en fin dag på villan!
    Sommarkram, Monica

    SvaraRadera