tisdag 23 oktober 2018

Kung Bore närmar sig.

Senaste torsdag var det dags för bilservice och jag passade på att få bytt till vinterdäck samtidigt. 
Trevligt var det på utsidan.
 Trevligt på insidan. En timme satt jag och bläddrade i högen och kom på att kanske jag också kunde prenumerera på en veckotidning! Det har jag inte gjort på hundra år känns det som och snabbt fick jag 
beställt Allers. Impulsivt. Med Ipaden klaras allt galant!

Bra att jag fick bytt ringarna (däcken). Behändigt.

Kung Bore närmar sig...
Vädret blir kyligare och de första snöflingorna syns på Forecas prognos.


Maya fortfarande på sjukhus. Skrämmande att läkaren i söndags skulle skicka hem henne. 
Tack och lov för sköterskorna som protesterade och körde över hens beslut!

Och jag har fått ngn bobba, har mest sovit de senaste dagarna. Helt slut och värkig. 
Pudrar näsan med jämna mellanrum, om ni förstår vad jag menar.


5 kommentarer:

  1. Så kallt har vi inte här än, men snart är det dags att byta däck här också.
    Just nu blåser det, så vi får se om vi har några trädgårdsmöbler kvar på altanen i morgon...
    Hoppas verkligen på snar bättring för lilla Maya!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Du får gärna hålla kung Bore där och på avstånd från oss. Åtminstone någon månad till, men visst börjar det bli dags att sätta på vintertossorna, både på bilar och människor.
    Skönt att det finns kloka sjuksköterskor! Hoppas lilla Maya kryar på sig i snabba ryck och kan komma hem som en frisk liten flicka snart,snart.
    Krya på dig också bästa mormor Lisbet! Kram

    SvaraRadera
  3. Svar:
    Ja, det är härligt med Kalle! Och hela hans familj!
    De ingår liksom.
    Tack Lisbet...jag är glad om du klarar av hindrandet en månad eller så. Lite vitt till första advent sitter inte helt fel men innan dess så ...Tack för att du försöker fixa det åt mig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, så oroligt för lilla Maya! Hoppas att hon snart piggnar på sig igen, för på sjukhus vill man inte vara för länge.
    Vintersnön för du minsann behålla, den vill jag inte se än på två månader. Ja, jisses, det är ju julafton då!!!
    Bli inte sjuk nu - och om du blir det får du inte skylla på mig för jag har inte smittat!
    Kram <3

    SvaraRadera
  5. Ibland kommer allt på en och samma gång! ;)
    Så tycks jag göra i det här inlägget.

    Svar:Det vore något det. Min bror körde sådana bilar ett tag. Men jag fick knappt åka med honom alls. Lillasyrran! Haha...( 9 års åldersskillnad är mycket i en viss ålder) . Givetvis så är jackan din men den kunde också vara min, men du hann före!
    Ha detsamma Lisbet! Kram

    SvaraRadera