söndag 21 oktober 2018

Lövrikt!

En hisnande vacker höst vissa dagar. Vi har många lövträd och snart är de helt kala. Här har funnits att räfsa. Härom dan knackade det på dörren och en pojke undrade om vi behöver hjälp med räfsandet. Så gulligt av honom! Han och hans kompisar hjälpte mig med löven i fjol då det var riktigt usligt här i och med Herr Husse som inte fick lyfta eller anstränga sig alls och jag som hade förlyft mig så axeln gått ur led eller vad det var. På frågan om hjälpa så svarade Herr Husse att han tänkt göra det själv i år. Nåja, det har han nu gjort och fortsätter allt eftersom löven regnar ner.


Jag ska väl inte blanda mig i löven. Men jag hade gärna tagit emot hjälpen. Har haft mycket med allt möjligt. Och tycker dessutom det finns mycket annat som är trevligare, undviker sånt som inte är så lockande. 
Dock fint med gossens initiativ! Får ringa om vi snöar in här! ☃ ☃ 😅




En ny vecka på kommande. Lilla Maya är på sjukhus och mormor går i bitar här hemma. Hon varit pigg och glad och plötsligt blev det hostigt, rossligt och tungt med andningen. Pappan och mamman turas om att vara med henne. En nallebjörn har hon bredvid sig också, den fick hon av ngn okänd som skänkt till barnavdelningen. Jag blir så rörd över alla fina människor som finns!

Nu ska jag planera veckan som kommer!

2 kommentarer:

  1. Oj, lilla Maya! Hoppas hon snart, snart är frisk igen.
    Det finns snälla människor, faktiskt riktigt många om man tänker efter.
    Mycket vackra bilder, hösten är en fin tid, tycker jag.

    svar: Ja, riktigt mysig morgon. Gott kaffe på det så är dagen räddad, ungefär! :)
    Ja, självklart kan du får småaspar på rot men jag tror du får vänta till våren. Då sticker de upp sina små "kroppar" igen, rötterna. Ska lägga det på minnet och hoppas det håller sig där några månader framöver.

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Åh, jag förstår att du lider med lilla Maya! Håller alla tummar för att hon snabbt ska bli pigg igen!
    Höstlöven har börjat falla här också, men än så länge sitter det mesta kvar på träden. Vi kör med gräsklipparen med uppsamlare då och då för att ta bort det mesta, men det blir ju inte så fint som när man räfsar. Det är väl skönt att Herr Husse är så mycket piggare i år! Och tröttnar han kan du ju ringa efter gossen!
    Kram och god bättring till lilla Maya!
    Monica

    SvaraRadera