lördag 1 december 2018

Lillajul!


Skönt på soffan vid mattes fötter en fredagskväll. Vi tittade på Idols-final och Idol-semifinal. 

En gråmulen dag nu och ett par plusgrader. All snö borta. Inget planerat för dagen. Kanske åka till stan, eller inte. Kanske städa, eller inte. I förrgår konstaterades att mässlingen hämtats till vår kommun. Smittan finns i dagiset där pojkarna varit varje dag. Maya och väntande modern har träffat pojkarna under veckan som gick. Det är förstås inte bara vi, nu är oron stor i många familjer.

Det är Lillajul. Jag skall städa. Bestämde mig.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker om ditt sätt att vara. Kanske jag städar, kanske jag far till stan eller inte. Hoppas för allas er skull nu att ingen har blivit smittad av mässlingen. Håller mina tummar hårt för den sakens skull!
    svar:
    Jag tände våra idag, hängde upp dem igår. Jag har aldrig särskilt bråttom, de får gärna bli tända lite nu och lite då. Upptrappning i sakta fart.
    Jag har också funderat på stjärnor på fot men precis som för dig blir det ingen sådan investering än. Det som finns ska användas först, men med tiden kanske? De på fot är vackra.
    Tack Lisbet!
    Önskar också dig en fin Lillajul! Kram

    SvaraRadera
  2. Aha, Maya ska alltså bli storasyster! Såå roligt, grattis! barnbarn kan man inte få för många...
    Hoppas att ni alla slipper att få mässlingen !
    Kram, Monica

    SvaraRadera