onsdag 27 februari 2019

Nästan sista februari!

Det hände sig, då jag var och visade ett hus. Sådant som för mig känns, nej det kan inte vara sant!?! Jomen, det är ju på riktigt!!!
Visningen var klar, nöjd kund som körde iväg och skulle fundera på huset. Och vad gör jag? Jo, tappar nyckeln och dit under plankorna åkte den. Fick ringa efter husägaren som kom med verktyg. Vi rev upp några terrassplankor och återställde alltihop. Varför berättade jag denna historia? Jo, pga att den är jätteintressant, eller hur?



Maya sover så gott, fadern på jobbresa några dagar. Dags för mig att hitta sömnen, troligen blir det tidig väckning 😂. Sådana gånger känns det bra att ha ett tämligen stort hus, trots att det ju är ett envåningskråkslott. Få se vad vi hittar på i morgon! 

4 kommentarer:

  1. Men oj, ett ögonblicks verk och så står man där och önskar sig en minut tillbaka i tiden! Men det får man inte, utan får ta i tu med problemet själv...
    Vår dotter råkade härom dagen kasta sin bilnyckel tillsammans med lite plast i en återvinningscontainer.Hon ringde firman, som ägde containern och dom skickade en man, som lyfte hela containern, tömde den på marken, hjälpte till att leta reda på nyckeln och plockade sen upp skräpet igen!!! Det kan man kalla service!
    Hoppas att du får en riktigt god sömn, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. just därför har vi några lösa blankor.... fast inte på baksidan:
    https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2014/06/maken-fick-riva-upp-altanen.html

    SvaraRadera
  3. Hihi, tur det gick att skruva loss plankorna...;)
    Idag skiner solen här!!
    Ha en fin torsdag!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  4. Men oj, vilken mardröm. Så bra att det gick att ordna med plankorna. Usch så nervös jag skulle ha blivit. Så här efteråt är det kanske annorlunda, men just då.
    Trevlig helg.
    Kram!

    SvaraRadera