tisdag 26 februari 2019

När hinna handla?



Det skall börjas i tid ... Nuförtiden har Maya en egen kärra då de far och handlar. Hela proceduren får hon delta i. Här plockas det ur kassarna och radas in i frys och kyl.

Själv borde jag / vi också fara och handla. Vi bestämde att måndagen, igår, var en lämplig dag att veckohandla. Herr Husse skulle skriva sin lista och jag min och sen skulle de synkroniseras. Allt var ok, men en gemensam tid hittades inte igår. Ej heller idag. Båda hittar på så mycket annat. Ny dag och nya möjligheter i morgon!
 

Här är mina barnbarn. 
Vilken härlig fyrklöver!

Nu har de "sportlov".
Snart är det mars. 
Sen kommer ett till barn.
Tiden rullar vidare.
Det blir påsk osv.

Men nu är nu. 
Jag njuter av stunden, 
dagen som den är. 
Gläds över människomötena.
Flyger omkring emellanåt, men med måtta. Tror jag åtminstone.





Damma om du måste, men världen är där ute, solen i dina ögon, vinden genom ditt hår, ett lätt snöfall, en regnskur. Den dagen kommer inte tillbaka.


Kanske borde man helt hoppa över städa och damma? Det är dessutom så tråkigt, tycker jag.

3 kommentarer:

  1. Åh, vilken härlig fyrklöver av barnbarn du har! Och snart har du en hel kvintett! Underbart!
    Här i huset skriver jag matsedlar för ca 2 veckor och handle-listor och så handlar maken. Fungerar perfekt!
    Ha det gott, kramar, Monica

    SvaraRadera
  2. Härlig fyrklöver har du verkligen! Snart ett blad till ....
    Ta vara på dagen,dammet väntar snällt!
    Kram

    SvaraRadera