måndag 25 februari 2019

Har den äran och stor kram!

Vilken överraskning för Ranya då hon kom in i kväll! Hon fyller 7 år i dag och gratulationer från hela världen har haglat in! Nästan 😍 Herr Husse hade handlat kycklingfiléer att ha som ljus på tårtan som bestod av äkta rågbröd, majonnäs och knackkorvar.

Andäktigt lyssnade hon på mig då jag sjöng Paljon Onnea vaan!

Sen var det bara att hugga i. Oj, vad hon tuggade!

En liten stund och sedan var den fina tårtan ett minne blott.


............................................

I lördags beställde jag mat från ett populärt pizzaställe i stan. Hungrig och förväntansfull. Vet inte om jag har fel, vet inte om jag missförstått pizzaidén, men tycker att det ser hoprafsat ut. Pizzan min heter Quattro Stagioni ...  En gång förr har jag beställt därifrån, flera gånger blir det inte! 

Ranya fick mera fyllning på sin tårta! 😇

5 kommentarer:

  1. Finskt rågbröd som är så otroligt gott! Förstår att födelsedagsvovven slukade allt. Men tänk att hon redan är så gammal!
    Det där pizza-stället skulle jag inte handla på igen. Vadå quattro stagioni? Såg just Paolo Roberto baka pizzor på "Torpet", vilken lyx!

    SvaraRadera
  2. onnea vaan, punainen tupa ja perunamaa!

    SvaraRadera
  3. Grattis till Ranya. Så söt hon är.
    Klart att tårtan blev uppäten illa kvickt, någon annan kunde ju få för sig att smaka.
    Håller med dig om pizzan, lite slarvigt verkar det vara och inte så mycket på den heller. Bättre lycka nästa gång, hoppas jag.
    Kram och trevlig tisdag önskar jag dig.

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott till er lilla 7-årinh Ranya! Hon såg verkligen ut att uppskatta sin tårta!
    Håller med dig om att det ser lite slarvigt och magert med pålägg på din pizza!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Grattis till fina vovven! Inte dålig tårta!! :)
    Pizzan såg dock lite mager ut, du får ta från ett annat ställe nästa gång...
    Kram
    Annica

    SvaraRadera