fredag 22 februari 2019

Grrr emellanåt.

Snart dags igen, kanske redan. Löken alltså. Men alltså, så mycket på gång hela tiden. Hinner inte med. Mycket händer och det är bara att hålla i sig i svängarna.

Har väldigt galant kommit i gång med zumban igen, va bra! Tyvärr plask platt fall igår kväll. Jag hann ju inte då passet började 18 och jag kom ihåg det 19. Grrr.

Gårdagen bjöd på annat också. Sparade pengar genom att koka en burk ärtsoppa och åt hälften. Herr Husse ville inte ha. Efter den obefintliga zumban siktade jag då in mej på andra halvan på senkvällen, ojoj så gott. Nehe, då hade han ätit upp den. Grrr.

Nåja, jag tog en fil och slängde på jordgubbssylt. Filen smakade konstigt, men jag kämpade en stund. Gammal? Måste kolla burken. Ok, det var gräddfil. Grrr. Åt sylten.

Håller på och rensar i några hyllor. Några högar på golvet. I natt lite törstig. På väg till köket snavade jag antingen på mina egna fötter eller på en låda full med vhs-filmer. Plötsligt låg jag på golvet. Men höll mig tyst tyst utan att skrika ihjäl mig, kom mig upp så småningom. Grrr. Tappra jag som inte väckte hela huset. 

Molande huvudvärk, ont i armar och ben i dag. Har haft i bakhuvudet att åka och hjälpa en svärson som också är mycket tapper. Han gör i ordning deras hus. Jobbjobbet på dagarna och renovering på nätterna. Men. Tror att jag hoppar över mina goda planer att hjälpa till och slänger mig i säng. I morgon blir det talko för hela slanten. 

1 kommentar:

  1. Man kan inte låta bli att skratta när man läser om dina missöden! fast jag förstår att det gjorde ont när du föll, så skildrar du det på ett så roligt sätt!
    Hoppas att du håller dig lugn idag och återhämtar dig!
    Kram, Monica

    SvaraRadera