onsdag 13 februari 2019

Wunderbar!

Underbart! Härligt! Från och med eftermiddagen i morgon blir det plusgrader. Säkert blir det plaskigt här och där, men det är bara så bra, tycker jag. Jag är redo för våren! Vet att bakslag kommer, kanske också rejäla sådana, men nu är det endast ett par veckor till mars. Det är inte längre midvinter. Sportlov hägrar för lärare och elever, så visst kan snön ligga kvar en tid. Allt är bra hur det än blir, men förvissningen om att våren är i antågande känns som bubblor i mig emellanåt. Gott så.




Damma om du måste, men man har alltid lite tid till att simma över floden* och 
klättra i berg*, lyssna på musik och läsa böcker, umgås med vänner och leva sitt liv!
(* = det gör jag sällan)

Och jag anar varför Rokko for iväg i kväll! Han ska nog gifta sig 😂



2 kommentarer:

  1. Javisst börjar vårkänslorna spira! Två dagar har jag varit ute i trädgården och plockat nerblåsta björkkvistar, och träningsvärken kom som ett brev på posten, men det är ju också en vårkänsla!
    Och nästa helg åker vi till Stockholm för att fira lille Enzo, som fyller 5 år, ett litet vårbarn!
    Härliga tider stundar! Och kommer det snö, så ligger den inte så länge.
    Men vem är Rokko?
    Kram från mig, Monica

    SvaraRadera
  2. Fniss, jag trodde också att det var Rocco. Anar att jag inte ska avslöja - jag ser kvällens program på play redan på morgonen ...

    Du undrade över statistiken. Högst upp till höger kan du i marginalen se "Utforma", klicka på det ordet och du hamnar på layoutsidan. I vänsterkanten ser du då flera olika val, bland annat "statistik". Klickar du på det och sedan på "inlägg" kan du uppe till höger välja för vilket tidsintervall du vill se. Hoppas att du hittar!

    SvaraRadera