tisdag 18 juni 2019

I lördags.

Yngsta barnbarnet döptes i lördags. Soligt och vackert väder hade inprickats så dopet skedde utomhus i Linns och Eriks vackra trädgård. En trevlig fest var det och prästen Åsa var jättebra. Kan man säga det om en präst? 
I alla fall applåderade jag i slutet och de övriga gästerna stämde in.


Maya lärde sig en ny sak den dagen. Jag ville fotografera henne och Theo då de målade. 
Det ville inte han och gömde sig bakom en soffa.


Hon lärde sig snabbt. 

Finn ett fel! Konditorn hade missat lite grann.


Nåja, som en parentes, min första vallmo slog ut.

2 kommentarer:

  1. Underbara barn! Annat kan jag inte säga. Det är så roligt att läsa om dina barnbarn. Du har också dubbelvallmo ser jag. Här har den nästan blommat ut nu. Marken är täckt av orangea kronblad.

    Svar:

    Tycker du inte att snigelbebisar är gulliga? ;)
    Snigelkapplöpning, haha, det ska vara du som anordnar något sådant.
    Jag antar att det var lite fredligare sniglar än vad mördarsniglarna är. De skulle bara äta upp sina medtävlare och den allra tjockaste skulle så småningom komma i mål.
    Ska fundera lite på förslaget om vadslagning och så vidare.
    Nu har det gått ett helt dygn, hoppas att du vaknade i morse.
    Dags att sova igen om en stund.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, så fint med barndop ute! Visst kan man säga att en präst är bra; det kan man väl säga om alla!
    Så vackra namn(även om H:et i Johanna hade kommit på fel ställe!), vad ska hon kallas för?
    Och lilla Maya är ju bara för sött med sina korkskruvslockar! Tänk så lätt det gick att lära sig bus av stora kusinen! 😁
    Din vallmo är underbar! Mina är överblommade för länge sedan...
    Ha det så gott, kramar, Monica
    P.S. Så roligt att du har kommit igång med bloggandet igen! D.S.

    SvaraRadera