måndag 17 juni 2019

Midsommarvecka och fint i naturen.

Underbara juni! Midsommarveckan är det nu. Förr ställde jag och förberedde, städade och fejade. Nu nästan ingenting sådant. Vill bara njuta och ta till mig av allt det vackra som naturen bjuder på, utan att jag har fingrarna med i växtligheten. Blomstren avlöser varandra och Det finns så mycket att titta på. 

I år köpte jag några penséer och sen inga fler blommor. Många euron brukar blombutikerna få av mig, dock inte i år. Det blev så, liksom av sig själv. Och mittiallt for Herr Husse och handlade några blommor till byttorna. 
O tempora! O mores! 

Bilden från Högholmen där det inte bara finns alla möjliga djur.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att vi blir bara klokare med åren. Det finns ju blommor hur mycket som helst runt omkring oss just nu. Ljuvlig bild!
    Ha en fin vecka-kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att kunna slappna av och njuta istället för att ständigt hålla på med saker man egentligen inte vill göra?
    Trädgården tycker jag ju om att hålla på med, så det är inget måste för mig! Sommarblommor köper jag bara till krukor på uteborden, i rabatterna har jag perenner, så blomsterhandlarna tjänar inte så mycket på mig...
    Så vackert på din bild! Ingen trädgårdsmästare i världen kan slå naturen i skönhet!
    Stor kram, Monica

    SvaraRadera