onsdag 21 augusti 2019

Kvällstankar.


Så säg adjö till sommaren ... Men inte ännu. Idag har vi haft tjugo grader och soligt, underbart. Bilden är från villan för snart två månader sedan. Två månader framåt och då har vi slutet av oktober och två månader från det, hmmm kommer inte på .... 
Jag menar, det var ju alldeles nyss som lupinerna blommade ...
Kvällstankar. Tankar på att tiden går så otroligt snabbt. Jag koncentrerar mig i stället på nuet. Ja, vad gör jag? Steker köttbullar förstås, sådana behövs alltid. Skriver ett VIKTIGT inlägg i min blogg, hehe. Herr Husse kom från villan nu, ljust där ute fortfarande. Rem tene, verba sequentur. Jag borde ställa frågan, men gör det i morgon ... jag vet nästan vad svaret blir. Nu kan jag fantisera om att svänga runt i dansens virvlar ... innan svaret kommer.

4 kommentarer:

  1. Nej, ännu säger vi inte farväl till sommaren, det ska bli sommarvarmt i helgen här, sägs det. Ännu kan det bli några bad i havet!
    Vilken vacker färg på lupinen; ovanligt med så ljus rosa!
    Hmmm, du har inte frågar herr Husse än, jag håller tummarna!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Fortfarande har vi sensommar och flera fina dagar att ta till oss. Såg någonstans i närheten av oss att lupinerna har börjat blomma på nytt. De ger sig inte...
    Säkert blir det dansvirvlar med herr Husse; inte kan han säga annat än ja!
    svar: Lisbet,

    Tack! Jodå, jag hittade det jag sökte, fastän graven var övervuxen av myntor och bräken av något slag, men med sekatörens hjälp blev det bilder som dög till. Uppdraget slutfördes.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nä, lite sommar är det kvar... Och tidig höst kan också vara väldigt fin fast på ett annat sätt!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så vacker bild, härlig.
    Nej, sommaren är inte slut ännu. Nu är det i början av september och det är nästan plus 20 grader ute och solen skiner. Det enda som jag kan sakna är att det har kommit för lite regn, naturen behöver väta.
    Tror att september räknas till höstmånaderna, men det är bara teoretiskt.
    Ha en finfin första vecka i september och kram till dig.

    SvaraRadera