lördag 23 november 2019

Här ska sys!

ÅÅÅ. Här fanns det minsann att titta på. Den lilla dockmamman Maya stod en lååång stund och bara tittade. Man fick ju inte röra, men det räckte med att få begrunda och fundera. Jag tror på detta med lek, böcker och pyssel i första hand, sedan telefoner och paddor osv i elfte hand. Bara min åsikt, andra må ha sin, det respekterar jag. 


Jag sade häromdan åt Maya att nästa gång jag kommer ska jag ta med mej tråd och nål och lite tyg och så ska vi sy, kanske ett täcke åt dockan. Hon tittade pillemariskt (som hon kan) på mig och sade: "Men vet du, mummu, jag har ju tio dockor!!!"
(Det har hon inte, men hon räknade nog ut att om man har många dockor blir det mycket längre tid för pysslet.)

1 kommentar:

  1. Alltså barn!!! 😍 Vi är lyckliga, som har små barn omkring oss med sina små funderingar! Och jag håller helt med dig om rangordningen mellan lek/pyssel och mobiler/TV!
    Kramar, Monica

    SvaraRadera