måndag 25 november 2019

Tur hade jag!

Minns ngn familjen Flinta? Så fascinerad jag var över serietecknarnas påhittighet. Att följa med vardagen i stenåldershemmet och umgänget med grannarna Barney och Betty var något jag väntade på en gång i veckan. Det var en trevlig serie, tyckte jag. Då. Jag gick i andra klass i småskolan då jag ritade denna teckning.



Paschan Fred var en mansgris. Här har jag ritat Wilma som passar upp sin man. Är det Pebbles som kryper på golvet? Vilken tur att mitt liv inte blev sådant som på stenåldern, alltså i fråga om att passa upp Herr Husse. Tror han skulle svimma.

2 kommentarer:

  1. Åh ja, nog minns jag Fred Flinta alltid och alla runt omkring honom. Roligast var förstås bilen som de sprang med, i eller vad man ska säga. Lilla Pebbles var ju också söt. Nostalgitripp av klass? ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Klart att jag minns familjen Flinta! Och Fred, som satte ut katten/leoparden varje kväll och sen hoppade katten in genom fönstret direkt...
    Nä, någon uppassning av "Mannen" vill vi inte ha tillbaka, allt var inte bättre förr!
    Vilken jättebra teckning du gjort!
    Kramar, Monica

    SvaraRadera