söndag 2 augusti 2020

Glass är mycket gott :)



Så hastigt, så hastigt den helgen försvann. Den Ena skrubben och den Andra skrubben får vänta till förliga tider. Allt blev helt annorlunda än jag tänkt, trots att jag inte tänkt. Ej heller planerat. Ibland blir det bara så att det liksom bara händer. Trevligt och mindre trevligt. För mig blev det mycket umgänge med barn och barnbarn, oplanerat och väldigt roligt. Märkte att jag t o m behärskade konsten att kocka mat! DET är verkligen längesen jag kokat soppa på en spik ungefär. Nå nej, jag hade ingredienser, både potatis och köttfärs, alla blev mätta och belåtna. En Glassfest fick jag också vara med om och det passade bra för mig, jag älskar glass, kan inte ha sådant gott här hemma för den har en förmåga att försvinna fort, märker inte ens att jag själv äter upp den.
MEN. Jag har en oro och ångest, det handlar om kära nära anhöriga, många 
sjukhusbesök och annat har det varit i sommar. Sådant fortsätter i högsta grad.

1 kommentar:

  1. Åh, jag förstår din oro och ångest om du har sjuka anhöriga. Jag håller alla tummar för att det ska gå bra och att du får hem dina nära och kära igen!
    Jättestor tröstekram från mig!
    Monica

    SvaraRadera