fredag 19 maj 2023

Och äntligen kom den...

... och jag får rå om den!

I söndags var det morsdag och jag kom mig till villan! Drack kaffe och grillade korv, tillsammans med Heidi och familjen hennes. Sommaren är på väg, men ännu är det våren som sveper in mig i sin varma famn. Vid elvatiden på natten är det skymning och ganska snart är det ljust igen. Bäst nu! 

Mycket att rensa upp och organisera både inom- och utomhus. Tror jag hoppar över det mesta av slikt i år. Det har varit så tungt, så tungt så länge. Livet har varit prövande och utmanande. 


Min tysta fiende vid namn cancer har jag kämpat emot. 
Den har stulit min energi och emellanåt tryckt ner mig. 


Jag är tacksam för varje ny dag och njuter av varje ögonblick. Senaste vecka fick jag vara på rehabilitering, otroligt bra! Nya vänner, nya idéer, allt var super!







Pyssel, handarbete och fiskeri! 
Kul allt det, men nu måste jag iväg till stan och handla. 
Mat behöver man också!

12 kommentarer:

  1. Så härligt att höra att du njuter av livet trots allt du gått igenom!
    Så glad för din skull, kan förstå, hur tungt det måste ha känts ibland.
    Och så bra att rehaben kändes bra och du hittade likasinnade!
    Önskar dig fortsatt bättring av hela mitt hjärta!
    Stor kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monica! Tack också för breven du skrev och kontakten du höll under den tunga tiden! Där hos dig skördar ni väl snart nypotatis :) Kramar

      Radera
  2. Stor kram till dej!!🥰

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram till dej! Men undrar vem du är :)

      Radera
    2. Ann-Marie i Vörå.🥰

      Radera
  3. Brukar tänka på dig nu som då och minns med tacksamhet de tre år du hade mig som elev. Hoppas du ska få må bättre snart ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Oj, va roligt att du skrev här! Tack för de fina orden. Jag minns dig så bra från skoltiden :), fina du! Hälsa syskonen!

      Radera
  4. Kram får du från mig också. Är så glad att läsa om att du är så glad och lycklig. Bättre kan det inte vara!
    Allt gott också i fortsättningen !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin! Och du har det bra där på din fjärran ö! kram

      Radera
  5. Sköt om dig och njut av det gröna,sköna som våren för med sig!

    SvaraRadera
  6. Tack ska du ha! Och tack detsamma!

    SvaraRadera