fredag 12 juli 2024

Here I am again! Igen!

INLEDNING: Idag är det exakt ett år sedan jag flög omkull då jag kom upp ur vattnet efter att ha slängt vinterpälsen. Ambulansbåt hit till ön och operation följande dag i den soliga staden. En lång väg att vandra för mig efter allt som hänt mig de senaste nästan tre åren.

AVHANDLING: Läget nu är sådant att jag i sakta mak återhämtar mig. Fortfarande en krycka, rullatorn får vila för det mesta. Positiv. Vara-glad-leken håller jag på med, varje dag.

AVSLUTNING: Sammanfattningsvis, fem diagnoser, plus lårbrottet, på en tämligen kort tid, känns jobbigt ibland, men inte idag. Och mitt i allt, just nu, spricker molntäcket och solen skiner!

Idag ska jag göra roliga saker! Pyssla, handarbeta, dricka kaffe, elda i bastun, läsa, lyssna på radio… 😇




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar