söndag 14 juli 2024

Hälsa alla!

 

Minä tahdon maljani tyhjentää,
kun ensi leivoset laulaa,
kun koivut on hiirenkorvallaan
ja vuorilla virrat pauhaa.

Ja tahdon ma lauluni lahjoittaa,

kun ensi joutsen soutaa,

kun kukka on puussa

ja kukka on maassa

ja lehdot leikkihin joutaa.

                               (Eino Leino)



Sitter här vid min dator och tänker tillbaka på dagen. Jag var på minnesstund, en så fin och värdig sådan. Tankar och minnen kommer och går. Jag minns som igår denna dag för fyrtio år sedan, Jari och Sonja gifte sig och idag mindes vi alla honom. På deras bröllop sjöng skolelever i kyrkan, med mig som dirigent. Två veckor efter det var det min tur att gifta mig och Sonja var dirigent. Ett bröllop till hade vi då vår elevkör sjöng, med mig och Sonja som dirigenter, två veckor före denna dag. 

Livet är. Dagen är. Allt är. 

Jari, hälsa alla 💗







2 kommentarer:

  1. Kenneth har kommit hem från sjukhuset, men är långt ifrån frisk...så det är oroligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker på er, hälsa honom från Lissu!

      Radera