söndag 17 april 2022

"Nätt och jämt och otydligt."

Jag hittade ett inspirerande garn i stora varuhuset. Tror jag ska virka mormorsrutor. Färgen skiftar i olika nyanser, behändigt det så behöver jag inte fästa en miljon trådändar sedan.


Efter mina operationer har jag haft hemlånat några hjälpmedel som vi förde tillbaka.
Utanför sjukhuset var snön borta och blomster strålade i kapp med solen! 


Fjärilar flög av och an... Lyckades fånga en på bild. Nätt och jämt och otydligt.



Varje dag kör någon av oss och kollar isläget.

Jag startade min bil i onsdags. Första gången sedan början av oktober. 
Så lite onödigt var det med vinterdäcken, men hur kunde jag ha vetat.

1 kommentar:

  1. Blombilderna ser nästan ut som akvareller, är urtjusiga i mitt tycke och garnet gillas. Snart får du lägga båten i sjön, isen börjar se risig ut.
    Ha en fin annandag; här finns ingen annandag, bara en vanlig måndag och alla jobbar på som ska jobba.
    Kram från den pensionerade Karin

    SvaraRadera