tisdag 12 april 2022

Snart vår på riktigt!

Gossarna deltog i turnering i lördags. 6 matcher på en dag och jag fick delta från soffan, visst heter det streama? Nutidens teknik, ja jag säger då det, allt är möjligt. Spännande var det och de hade en fin dag. Här Niko som bestämmer själv hurudan frisyren ska vara. Så tuff han är, tycker hans mormor. 

Redan följande dag fortsatte dessa aktiva killar med fotbollsträning!
Det är inte fråga om att föräldrarna tvingar utan det är nog mor eller far
som tvingas (? 😂) ställa upp på deras fritidssysselsättningar. Förstås 
gör de det så gärna.

Och jag fick en blombukett och trevlig läsning till helgen.
Blev så glad. Buketten fortfarande lika fin.

Igår var vi och tittade på isläget i ena båthamnen. Än så är det långt till vår, innan rönn i blomma står. Men jag tror att endera dagen vinner fröken Vår över kung Vinter... 

En blå rand kan skönjas där borta vid horisonten... 

2 kommentarer:

  1. Att åren går ser man på barnbarnen. Otroligt att pojkarna är så stora redan! Fin bukett du fick, ljuvlig helt enkel. Och visst kommer fröken Vår snart och ni kan sätta båtarna i sjön igen.
    Ha det allra bäst!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Oj, så stora tvillingarna blivit! Jag minns ju när dom föddes... och moderna frisyrer - ja, det ska böjas i tid, det so krokigt ska bli!
    Visst är det fantastiskt att man numera kan "vara med" via sin dator, telefon eller padda!
    Må så gott, kram, Monica

    SvaraRadera