torsdag 6 oktober 2011

489. Stickande fackbossar!

Jag var i Tfors ett par dagar. Fackliga begivenheter och än en gång lite "klokare".

Att åka tåg med likasinnade ger en extra guldkant på tillvaron. Tänk att få sitta och babbla
om allt och ingenting! Denna gång med ett par kära kolleger från grannkommuner.
Stickande fackliga damtrojkan kunde vi ha kallat oss denna gång. Visst fanns där ett par
fackliga män också, men de stickade inte. Konstigt. Dock deltog de i babblandet! :)

Den första damen stickade en ärm till en tröja.
Den andra damen hade ett par färdiga plagg i famnen och påbörjade en ny stickning!
Den tredje damen (jag) hade två stickningar på gång.
Denna body ska någon baby i Addis Abeba få så småningom.
En ärm till en tröja på bilden nedan... Vilken lång tid det tar att
den tröjan klar... detta pga mina många sidosprång!

En riktigt bra och givande resa var det. Vardagen har tagit vid
och fortfarande gäller tidigt i säng, tidigt upp!

Det ska bli riktigt skönt med helg. Jag känner på mig att det finns några måste-göra-saker här hemma. Bland annat måste alla fönster tvättas och jag vill inte! :) Får väl hitta på någon morot!!!

6 kommentarer:

  1. Vad mycket fint ni hade på gång, förstår att resan gick undan...

    SvaraRadera
  2. Vad fina stickalster,bodyn är riktigt i "mina" färger :) Här viner stormen i knutarna och regnet öser ner, höst!

    SvaraRadera
  3. Äh, Lisbet,
    ät upp morötterna och sticka fina kläder istället. Nu börjar det bli så mörkt så ingen människa ser att fönstrena är otvättade!
    Sov gott och ha en finfin fredag!
    Karinkram!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att få se! Sticka på hej och hå :)
    Ha en bra dag.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Åh, så härligt med så flitiga damer, hoppas att den yngre och kanske även fackliga generationen kan ta efter era talanger. Kramar och ha en fin helg, Birgitta

    SvaraRadera
  6. Roligt med likasinnade reskamrater! Jag har också planerat fönsterputs i morgon, men det blir att sitta framför symaskin hela dan om jag tänker efter noga..Ha en skön helg!

    SvaraRadera