torsdag 2 augusti 2012

636. Sötnosen!

Hemma och tvättar, handlar och gör ärenden inför ännu några dagars villavarande. Ranya kom in för en halv timme sen. Varit på långpromenad med sin husse. Det gäller att vara snabb med kameran, för den vill hon gärna nappa åt sig. Ett av tio foton fick skärpa :) Efter en stund somnar hon och sover ca sju timmar. Vid sextiden öppnar vi ytterdörren och hon får då fritt röra sig mellan ute och inne. 

Nästan allt fungerar bra. Utom en sak. Jag får inte sitta på soffan och titta på teve! Hon blir helt galen då, bits och håller på tills jag fått nog och går iväg. Kanske vill hon att jag ska komma och leka eller ut  på ny promenad... Nåja, hon är ju faktiskt bara en valp ännu och valpar ska väl ha en lektant?
Nu är vår inspelningsapparat förstörd av ett blixtnedslag! Alla mina deckare som jag sparat för att riktigt frossa i under kommande långa höstkvällar försvann i ett huj och inte går det att "banda" mer. Får kolla med reparatören om den går att få i skick, apparaten alltså.

Med det är så världsligt så det är inte sant! 
Och jag behöver inte alls sitta på soffan!

4 kommentarer:

  1. Hejsan Lisbet !

    Det där att Du inte får sitta i soffan, får Du ta ifrån hunden.Titta på Cesar Milan hur han går till väga.Annars tar hunden kommandot.Du och Din man ska leda inte hunden.Lycka till !

    Kram Mi

    SvaraRadera
  2. Jo, jag vet. Det är nog upp till mig att försöka ta kommandot, blir bara lite för slö där på soffan :) Min man klarar sitt sittande helt galant!
    Vem är Cesar Milan?

    SvaraRadera
  3. Har du inte hört talas om mannen som talar med hundar....det är Cesar Milan det...går på tv här i sverige :)
    Som jag skrev på facebook....västkusten i morgon. Tre nätter på hotell ska njuta i fulla drag :)

    Kramen till dig!

    SvaraRadera
  4. Haha, det är tydligt vem som bestämmer hemma hos er....
    Men det är klart att du ska få sitta i din soffa - även om du inte har några inspelade filmer att titta på! Men hon är verkligen söt!
    Lycka till med både hund och inspelningsapparat!
    Kram från mig, Monica

    SvaraRadera