tisdag 14 augusti 2012

644. Aha!

Nu har något hänt med denna dator. Går ej att överföra bilder! Har sådan huvudvärk nu att jag inte börjar fundera mera på det. I dag var det skolningsdag. På förmiddagen intressant och inspirerande föreläsning "Det är coolt att vara lärare" med Christoph Treier. Eftermiddagen ägnades åt planering med kollegerna. Mycket att tänka på och mycket som ska klaffa. I morgon är det så dags för skolstarten på riktigt! Förväntansfull som bara den är jag!
Nu blir det en kort kvällspromenad med Ranya, som nog inte förstår vart alla försvunnit. Jag fick ett samtal från någonstans i trakten av Kebnekaise i dag, dålig hörbarhet men allt ok.

(Tillägg: Det blev en lååååååååång promenad!)

3 kommentarer:

  1. Hejsan Lisbet !

    Det kanske är Blogger det är fel på och inte Din dator.
    Om jag bara visste vad jag ska skriva om, kan inte varje gång skriva om när jag går och handlar, blir ju tjatigt i längden, vi som är både FB+ bloggvänner ser ju vad som händer där.Nu har jag ju 145 vänner på fejjan och många är mina bloggvänner.,Ja släkt och andra som ville bli vän med mig för deras vän var det och så har det fortsatt.
    Så om jag skippar min vän sedan 38 år här i stan. För hon respekterar inte mig, skriver väl inte "fy skäms" om och om igen till mig.Nu får det vara nog, hon säger att jag far med osanningar. Fast det var hon själv som sa det.Men hon minns inte det.Och tredje väninnan hjälpte till att göra det värre.
    Bad henne när hon var i Jämtland fixa en flagga/vimpel på pinne. Tror inte hon gjorde det.Skulle hon händelsevis läsa detta. Så står jag för det.

    Jag orkar inte bli lurad fler ggr.Hon ringde upp och ville komma hit. Okej sa jag.Fem min.innan hon skulle vara här, ringer hon att hennes son med fru kommer med bilen så hon får handla. Fisigt behandla mig så här, om och om igen.Detta var inte första gången hon gjorde så.Har bestämt att hit kommer hon inte.Inte ens i sällskap med den andra väninnan.

    Har ju 144 vänner till för katten !
    Du får ta bort detta när Du löst det om Du vill, eller låta det stå kvar.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  2. Så förargligt när det krånglar! Man blir så för....ad!
    Lycka till i morgon!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Lykke til med skolestart! Den forelesningenjørtes interessant ut. Vi starter skoleåret på mandag. Det skal bli fint å treffe elevene og kollegene igjen. Klem :-)

    SvaraRadera