söndag 5 augusti 2018

Äntligen uthärdligt.

Dagarna blir allt bättre. Det har blivit svalare, tillfälligt säger de, och det är så skönt att kunna andas som vanligt. Svetten droppar inte hela tiden. I dag har jag orkat. En stund höll jag på och ordnade foton. Men vad ska man göra med alla bilder??? Ett evighetsprojekt lite nu och då.


Det där med handarbete och pyssel har jag inte varit så aktiv med de senaste månaderna. Jag bidar min tid, eller hur det heter. Väntar alltså på en speciell dag som kommer förr eller senare, det vet jag. En sådan dag som är exakt den dag då lusten och inspirationen finns där. Lite mellanarbeten som långtidsprojekt är på gång under tiden. Sådant som räcker jääättelääänge. Som dessa sockor, som nästan aldrig blev klara.

 

Och just nu regnar det ordentligt. Skönt att lyssna på genom det öppna fönstret. Denna bild från villan, den dagen då det äntligen kom lite regn efter många veckors torrperiod.

Villan är ju den bästa platsen i världen och jag är så glad att hela familjen trivs där. 
Somliga kommer och somliga far. Ibland är alla där. Här for jag hem med Tilde. I regnet.

Här plockar en liten Maya röda vinbär. 

Och nu öser regnet ner. Kanske åska på gång, verkar det som.

1 kommentar:

  1. Lite svalare här idag också, men på tisdag ska det bli 29 grader enligt prognosen - hoppas att dom har fel! Man orkar ju ingenting i den hetta som varit. Tur att man inte bor i Spanien eller Portugal i alla fall!
    Förstår om du trivs på ert sommarställe, det verkar ju helt underbart! Och blir förstås ännu bättre av att hela familjen trivs och träffas där! Underbart!
    Stor kram, Monica

    SvaraRadera