tisdag 20 november 2018

Innegrej!

Blomlådan fanns kvar i stora blomgården! Fram och tillbaka som en tätting dit, lördag, söndag och måndag. Vilken kund! Till och med i dag blev det handlat något, en sak som jag absolut inte behöver, men då den ju doftade så gott. Där, men inte här hemma. Mycket stark luktdoft som får näsan att klia och ögonen att tåras. Verkstadstvålen, Grovtvålen nr 1! Kärleksfullt Handgjord i Sverige. Säkert riktigt bra och effektiv. Men, men, det är ju verkstaden som fattas... Jag dukar väl fram den till julbastun.

Blomlådan ska jag ta itu med i morgon. Inhandlade även järntråd, sådan behövs alltid, speciellt de gånger man inte har någon järntråd. Det har jag lagt märke till och nu är jag beredd. Om behovet kommer.

Vet ni vad som är inne nu? Jo, cyklarna ska pyntas med ljusslingor! 
Det anammade gossarna och storasystern och visst är det en fin idé!

2 kommentarer:

  1. Oj, så duktig du är och så på farten! Här har jag inte kommit igång alls vad gäller pyntandet, ljusslingandet och julen. Inte ännu. Mitt i allt så börjar det hända något även här, om inte annat så till första advent. Slingor kanske kunde sitta bra på bilarnas navkapslar också! Vilket glimrande det skulle bli i trafiken. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att blomlådan fanns kvar! Visst är det lätt att förköpa sig på sådana ställen, men tvålen kan kanske användas utom hus på sommarhalvåret?
    Kreativiteten flödar hos dig, ser jag - vilka pimpade cyklar! Du är en rolig mormor att ha!
    Kram, Monica

    SvaraRadera