måndag 19 augusti 2024

Skitfluga!


Redan 20 augusti i morgon! Minns att det är ngn jakt som börjar då, andjakt? Stackars fåglar...Jag är ingen jägare, har aldrig ens prövat, men minns då jag var liten, pappa jagade och det var så gott då mamma tillverkade söndagsmiddag av orre, tjäder eller and. Huj, det var så gott!
Det enda jag jagar är flugor, här är en envis sådan som flyger runt tunt och jag blir sakteligen ganska galen, grrr. Snart kommer Raidburken fram, den spruitten är effektiv. Ajöss med dej, skitfluga. Jag är ganska energisk i kväll, skall fylla på tvättmaskinen igen, kokar  svartvinbärssaft, håller även på, äntligen, med en fotobok. Bestämde i våras att jag ska ta itu med fotoböcker i höst, och det känns som att det börjar bli dags. Så nu plockar jag och väljer ut bilder till den första boken, Theos. Men samma sak som alltid förr, jag fastnar och drömmer mig bakåt. Theo, Heidi, Niko, Maya och Tilde dansar på bilden. Vilken låt är det ? Jo, tipudansen! Nu ska jag försöka ta en supertidig kväll! Oj, tvättmaskinen! BÄREN !



 

1 kommentar:

  1. Du jagar med Raidburken, det går ju också för sig, svårt att skjuta flugor annars.
    Tipu-dansen, fint foto och så kul att du är på gång igen!
    Kram från mig!

    SvaraRadera